oddziały Przedszkolne "Bajeczka"

Szkoła powstała 1 września 2009r. Liczyła wtedy 24 uczniów. Kolejne lata to ustawiczny rozwój placówki. Z każdym rokiem przybywało uczniów. Rokrocznie mamy bardzo wielu laureatów rożnych konkursów o zasięgu krajowym i wojewódzkim.

Dlaczego powinniśmy kochać place zabaw?

Odsłony: 18

Dlaczego powinniśmy kochać place zabaw?

Najnowsze badanie prowadzone przez Akademię Wychowania Fizycznego w Warszawie – potwierdzają oczywistą tezę, że place zabaw człowieka rozwijają  pod każdym aspektem  - fizycznym, psychicznym i społecznym  - bardziej prawidłowo niż człowiek, który korzysta z „uroków” sali gimnastycznej czyli zamkniętego pomieszczenia.

Dlatego też pomimo tego, że szeroki i  długi korytarz szkolny został w naszej szkole dostosowany do zajęć z wychowania fizycznego (można prowadzić ćwiczenia gimnastyczne, ale też uczyć gier zespołowych, koszykówki, piłki ręcznej, piłki nożnej, badmintona i unihokeja.

Rozbudowuję się z każdym rokiem plac zabaw dostosowany do potrzeb dzieci oraz uczniów z klas starszych. Jest to najlepszy i najpiękniejszy plac zabaw – według MEN – przy szkole i przedszkolu w Polsce.

Sala gimnastyczna pod gołym niebem to laboratorium, raj dla budowniczych, siłownia i fitness, warsztaty twórczego myślenia, trening asertywności – i to wszystko w jednym miejscu na placu zabaw.

Plac zabaw – korzyść dla ucznia!

- uczeń świetnie się bawi – uwalniają się endorfiny!

- ćwiczy ciało – wspinając się, biegając zwiększa objętość i siłę wszystkich mięśni i ćwiczy koordynację i szybkość,

- ćwiczy mózg – ćwiczy zmysł równowagi, doskonali orientację w terenie, spostrzegawczość, koncentrację, szybkość podejmowania decyzji,

- pracuje nad ładnym pisaniem – ruch na świeżym powietrzu uczy panowania nad dłońmi, ale też nad własnym ciałem,

- oddycha pełną piersią i „łapie” słońce,

- świeże powietrze „wietrzy” płuca, sprawia, że w krwi jest dużo tlenu, a słońce daje wit. „D”,

- chłonie świat wszystkim zmysłami -  dotyka, słucha, wącha, smakuje,  a mózg rejestruje, co się dzieje z ciałem na huśtawce, a co na karuzeli itp.

- uczy i eksperymentuje – chłonie wiedzę, obserwuje świat, eksperymentuje, doświadcza różnych rzeczy,

- praca nad tym co wychodzi mu słabiej – ciągły ruch modeluje ciało, nieśmiały - oswaja się z innymi,

- nabiera pewności siebie – gromadzi wszystkie doświadczenia, pokonuje trudności i słabości,

- poznaje inne dzieci – obserwuje, naśladuje, uczy się, uczy się żyć wśród rówieśników,

- uczy się, że grupa ma większe możliwości, niż tylko fizyczne, ale w strefie pomysłów,

- rywalizuje – zabawa i ćwiczenia na urządzeniach to ciągła rywalizacja,

- przezywa wiele emocji – uczy się panować nad emocjami,

- uczy się zasad savoir – vivre –uczy się ,że obowiązuje pewna kolejność oraz dzielenia się z innymi,

- uczy się życia -  uczy się jak obcować z innymi, jak reagować w różnych sytuacjach

- dowiaduje się jak dbać o własną skórę – uczy się bezpiecznego zachowania w różnych sytuacjach,

- rozwój wyobraźni – wykorzystuje różne przedmioty, uczy się i przeskanuje, że do zabawy można używać różnych przedmiotów, a nie tylko „gotowców” ze sklepu,

- oswaja okolicę – codziennie przekonuje się, że to miejsce na świeżym powietrzu to jest jego miejsce.

Plac zabaw przy Niepublicznej Szkole Podstawowej z oddziałami przedszkolnymi „Bajeczka” w Niewodnicy Kościelnej jest dostosowany do różnych grup wiekowych, ostatnio rozbudowany jest jako sala gimnastyczna pod gołym niebem. Każda lekcja wychowania fizycznego w zależności od potrzeb – odbywa się w jakiej części w tej „Sali”. Uczniowie i dzieci uwielbiają ćwiczyć i korzystać z urządzeń gimnastycznych.

Jest to doskonały wstęp do nauki gier zespołowych (piłka ręczna, siatkówka, piłka nożna, badmington, lekcje lekkiejatletyki).

Dodatkowo rozbudowana jest siłownia, która będzie mieściła się w specjalnie wybudowanej salce wśród brzóz.

Konkluzja:

Tylko ruch na świeżym powietrzu gwarantuje pełny i równomierny rozwój fizyczny i psychiczny każdego ucznia.